LUNAR PARK, Bret Easton Ellis

Aquesta novel·la consta de dues parts: Una aparentment autobiogràfica i l’altre de pura ficció. Pels que no ho sàpiguen, Bret Easton Ellis és el mateix autor que la novel·la American Psycho, que va tenir molta repercussió als EUA a principis dels 90. Així que comença explicant com la fama el va fer entrar en una espiral de drogues, alcohol, diners, sexe, un fill no desitjat… Per després endinsar-se en una trama on el mateix autor junt amb la seva família són els protagonistes. Mentre Bret intenta redimir-se i guanyar-se de nou la confiança de la seva família, un ésser estrany els assetja.

Com va dir Jack l’Esbudellador, anem per parts. La primera, la de la seva aparent autobiografia, vaig trobar-la pesada. Drogues, alcohol, sexe… molt repetitiu. Evidentment aquí l’Ellis no li interessa guanyar-se la simpatia del lector, al contrari, pretén ser sincer i mostrar plenament els seus defectes. Al traspassar la frontera i endinsar-me a la segona part, poc discernible en un principi, no m’hi sentia a gust perquè, sincerament, ja li tenia una mica de mania. Però em va durar poc, vaig trobar que portava molt bé la trama i que mantenia el suspens, així que no em vaig sentir del tot decebuda al acabar la novel·la.

Una de les curiositats és que no sabrem si tot el que se suposa autobiogràfic és cert. Per exemple em va ben enganyar amb la seva flamant esposa Jayne Dennis, actriu que ha fet pelis amb en Keanu Reeves i que té fins i tot pàgina web, i que en realitat, no existeix.

Nota: 2/5

Anuncis

Deixa un comentari

