LA INSOPORTABLE LEVEDAD DEL SER, Milan Kundera

És un llibre centrat en el comportament humà i les seves relacions, utilitzant els quatre personatges principals per ensenyar diferents punts de vista i diverses conductes. És subjectiu i profundament explicatiu, amb una prosa tan clara, que sent jo bastant aliena a aquest tipus de literatura filosòfica, no vaig tenir cap problema a comprendre-ho, i a més, a gaudir intensament.
Hi ha tants anàlisi que és impossible no identificar-te almenys amb un personatge, un fet, una acció,… i fa molta gràcia trobar-te el cas.
M’ha agradat aprendre i aprehendre coses: el Kitsch, el és muss eim, la teoria de la merda (de la que estic bastant d’acord), la perillositat de les metàfores, la bondat de l’ésser humà per els animals …
Que no m’ha agradat? Doncs un dia, tornant de la feina, vaig decidir vorejar la costa amb el cotxe. Arribat a un punt on es veia tota la ciutat, casualment el sol es posava. A la ràdio sonava Elton John. El paisatge era preciós. Però va sortir una veueta dins meu que va exclamar: “Q kitsch, no?” Aaaaaaaaaarg, maldita…. La vaig callar immediatament. Per molta raó que tingui, lluitaria perquè ningú m’espatllés aquests moments amb un despreci d’intel·lectuals.

Cites preferides:

“Las metaforas pueden llegar a ser muy peligrosas.”

“En el mismo comienzo del Génesis está escrito que Dios creó al hombre para confiarle el dominio sobre los pájaros, los peces y los animales. Claro que el Génesis fue escrito por un hombre y no por un caballo. ”

“La verdadera bondad del hombre sólo puede manifestarse con absoluta limpieza y libertad en relación con quien no representa fuerza alguna. “

Anuncis

Deixa un comentari

