A SANGRE FRÍA, Truman Capote

“A sangre fría” descriu els fets succeïts a l’any 1959 a Holcomb, Kansas. La vil·la es desperta amb els assassinats d’una familia exemplar, els Clutter. Es desconeix qui pot haver perpetrat un crim tan atroç sobre una família tan estimada.

Amb la pel·lícula “Capote”, on es descriuen els fets succeïts a “A sangre fría”, Capote torna a estar de moda. Les llibreries s’omplen d’aquesta novel·la, reeditada per aprofitar el nou interès. I jo no ho vaig deixar perdre.

En el meu cas, acabar-la en 3 dies té poc mèrit perquè ho he llegit en el meu viatge Frankfurt-Varsòvia-Cracovia, en aeroports, avions, trens, autobusos, fent cua per qualsevol cosa… moltes hores mortes, i qualsevol moment era bo per treure’l de la meva bossa, em tenia enganxada.

És un llibre genial. Com la defineix l’autor és una novel·la de no-ficció (la primera del gènere), molt ben documentada, narrada, aprofundint en víctimes, assassins, el poble, … d’una manera magistral, de principi a fi.

A Palamós, on l’escriptor va passar una temporada donant els tocs finals a aquesta novel·la, tenen pensat de fer-hi un recorregut literari que podria ser molt interessant.

Les pel·lícules:

La portada és de la primera pel·lícula que es va fer basant-se en el llibre.  Amb el mateix nom que la novel·la, fou dirigida a l’any 1967 per Richard Brooks i protagonitzada per Robert Blake, Scott Wilson i John Forsyth.

La segona és “Capote” (2005), dirigida per Bennet Miller i protagonitzada per Philip Seymour Hoffmann com a Capote , que li va valer un Oscar al 2006.

La tercera és “Història d’un crim” (2006), dirigida per Douglas McGrath i protagonitzada per un grapat d’actors coneguts com Sandra Bullock, Jeff Daniels, Daniel Craig, Sigourney Weaver, Isabella Rosellini… però que ha passat més desapercebuda que la seva antecessora.

2 pensaments sobre “A SANGRE FRÍA, Truman Capote

    • Roselles diu:

      Hola Laia! A sangre fría és molt bon llibre, tinc ganes de que passi més temps per rellegir-lo de nou com si fos quasi el primer cop.
      He visitat el teu blog i m’agrada molt, coincidim en moltes lectures. Segur que ens tornarem a trobar!
      Salutacions!

Deixa un comentari

