TOKIO BLUES (Norwegian Wood), Haruki Murakami

Toru Watanabe, un executiu de 37 anys, escolta casualment mentre aterra en un aeroport europeu una vella cançó dels Beatles, i la música el fa recordar la seva joventut, el turbulent Tòquio de finals dels seixanta.

La veritat és que quan vaig començar a llegir Tòquio Blues em vaig emprenyar. Vaig ensopegar amb uns personatges insípids i una història anodina, i cap a les 140 pàgines el vaig abandonar.

Ahir em vaig trobar sense res que llegir. Vaig repassar la meva estanteria i de nou va sorgir a la meva vida. Feia un parell de mesos que l’havia abandonat, però a falta de res millor que llegir, i atabalada amb tantes bones crítiques, vaig decidir donar-li una nova oportunitat. I va ser una bona idea, doncs fins que no el vaig acabar no el vaig deixar. Tot d’una Watanabe no semblava un personatge tan pla com al principi, Naoko no em desesperava tant, Midori ja no semblava un personatge ficat en calçador en aquesta història, però vaig encertar amb Reiko ja que era l’única que m’havia donat bones vibracions.

De sobte estava entusiasmada amb Tòquio Blues, qui m’ho anava a dir quan el vaig apartar. És una novel·la una mica trista, és cert, però és molt bella. Una bellesa difícil de definir, potser resideixi a les atmosferes que crea l’autor.

Em quedo molt satisfeta amb la seva lectura. A vegades la solució és la més senzilla, apartar el llibre un temps fins que el cervell estigui més receptiu.

Anuncis

2 pensaments sobre “TOKIO BLUES (Norwegian Wood), Haruki Murakami

  1. Abel diu:

    Hola,

    Si finalment t’ha agradat aquest llibre, permete’m que t’aconselli Kafka a la Platja. El millor dels llibres que que he llegit de Haruki Murakami, a la pagina 20 ja no el podia deixar.

    Espero que t’agradi.

    ABel.

Deixa un comentari

