EL CLUB DUMAS, Arturo Pérez-Reverte

Lucas Corso és un caçador de llibres especials, edicions antigues… Rep l’encàrrec de verificar l’autenticitat d’un llibre d’Alexandre Dumas. En la seva investigació coneix un estrany personatge que li dona un altre encàrrec, la de verificar l’autenticitat de l’Umbrarum Regni Novel Portis, el Llibre de les Nou Portes del Regne de les Ombres, una mena de manual per invocar al diable.
Com se sol dir, aquest llibre no m’ha fet ni fu ni fa. Per descomptat hi ha un gran contingut sobre Dumas, entre dades i curiositats, i Corso és un antiheroi que cau bé per la seva forma d’utilitzar a la gent, amb els seus gestos estudiats per sostraure informació i guanyar-se la seva confiança de qui calgui. Però la història en si és lenta i una mica pesada. Hi ha un moment que barreja els dos llibres sense gairebé donar-me compte i sense saber molt bé perquè segueix així al llarg de la novel·la. I gairebé al final, t’adones que si, que molta informació sobre Dumas i les Nou Portes, però gairebé no ha passat res.

I aquest final …. Pel que he vist per internet no he estat l’única en trobar-lo una mica confús. Suposo que cada un treu la seva pròpia conclusió, jo més o menys tinc la meva però que no diré per no posar cap spoiler.

Jo no recomanaria aquest llibre per començar amb Arturo Pérez-Reverte. Segurament li donaré una altra oportunitat, escollint una altra lectura amb més ull, essent més selectiva. Per què Pérez-Reverte escriu molt bé, i amb la llauna que m’he empassat de Dumas no em sento empatxada, i fins i tot ho ha narrat de tal manera que, com si fos una publicitat subliminal, em va entrar una curiositat punxant de llegir-me Els tres mosqueters. I això té el seu mèrit.

Deixa un comentari

