EMMA – Jane Austen

Emma és una joveneta de l’alta noblesa que es fica massa en els assumptes dels altres. El seu passatemps preferit és fer de Celestina.

Em sembla a mi que Jane Austen no m’agradarà….

Hi havia passatges que per les costums de l’època cridaven la meva atenció, però pel que fa a les relacions dels personatges no hi havia gairebé emoció. Sabia per la pel·licula amb quin personatge acaba Emma, però si és pel llibre, no t’arribes a assabentar fins a les últimes 20 pàgines, ja que no hi ha ni mica de romanticisme entre ells, ni un senyal, res. Bé, entre ells ni entre ningú, ja que tot es resumeix a classes socials i aconsellar a la seva amiga que veneri tal o qual bon partit, però sense dues persones a les quals es vegi una relació romàntica al llarg de la novel·la.
Tenia una idea preconcebuda de Austen, creia que tractava un romanticisme sobri, sense ser exageradament passional, però d’aquest que et pica el cor, que et fa volar una mica, deixar anar algun sospir… I m’he trobat que d’amor, només s’en parla perquè fets hi ha ben pocs, i tampoc és que els diàlegs matin, i la passió… millor ho deixem.
Alguna cosa bona hi ha, alguns personatges com el Sr Woodhouse o el Sr Knightley són interessants, fins i tot els que representen que són els “dolents” desitjava la seva intervenció per posar una mica d’humor a la cosa. Emma es creu tan perfecta que quan s’equivoca dóna cert gust, la narració és correctíssima i per això vaig seguir llegint, perquè semblava que alguna cosa havia de passar (que va passar, però en les últimes 20 pàgines), l’ambientació de l’època, …
No a tots ens pot agradar Austen, encara que per acabar de convencem estic llegint Orgull i prejudici, que m’han recomanat com la millor de les seves novel·les. A veure si hi ha sort.

Anuncis

2 pensaments sobre “EMMA – Jane Austen

Deixa un comentari

