PALESTINA, EN LA FRANJA DE GAZA, Joe Sacco

Aquest llibre és un testimoni dels perdedors, els marginats, els castigats i els torturats.
Joe Sacco conviu amb els palestins a la Franja de Gaza i ens explica les experiències tant palestines com pròpies.
A vegades és realment dur, un contingut no apte per gent sensible. Fins i tot he tingut malsons relacionats amb Palestina. Sort que jo em puc despertar.
M’ha recordat terriblement quan vaig anar a Auschwitz. En veure tot aquell horror, no em podia creure que ningú en sapigues res, que deixessin cometre als alemanys tota aquella barbàrie. Tot és política i egoisme. Ara passa el mateix, ho sabem, tanquem els ulls. D’aquí uns anys ens horroritzarem de nou, i anirem a la Franja de Gaza a veure com vivien els palestins, i no ens podrem creure les condicions infrahumanes a que estaven sotmesos, i menys encara que això ho permetessin la resta de països. Però de moment, tan tranquils.
Anuncis

Deixa un comentari

