METAFÍSICA DELS TUBS, Amélie Nothomb

Metafísica dels tubs és la primera obra que he llegit de l’Amélie Nothomb. Feia temps que estava encuriosida per ella i els seus llibres. Algunes obres autobiogràfiques donen a entendre que és tot un personatge.
Però jo només he llegit, de moment, Metafísica dels tubs. I perquè el vaig triar? Doncs segueixo, encara que em rebel·li, amb aquella por a segons quins títols. Metafísica dels tubs em sona a assaig de l’Stephen Hawking, a elucubracions filosòfiques i científiques, a salts quàntics, a… jo que sé, però m’incomoda i em recorda que “jo sóc de lletres”, que més val que no m’hi fiqui en aquests saraos.

Així que si, m’hi fico. A més, és curtet, unes 140 pàgines, i això em va acabar d’animar. L’argument són els 3 primers anys de vida de l’autora, i vaig pensar que tampoc seria tan complicat.

La veritat és que al principi no ho entenia bé. Tenia tantes ganes de trobar el sentit profund del que deia que no m’adonaba del que llegia, no em situava. Va durar poc. Es va convertir en una lectura molt divertida, amb una visió molt resolta i alhora molt infantil de la protagonista. Té a més una manera de narrar molt amena, i de molts temes que fila prim acaba amb alguna senténcia més que interessant i que evoca a la reflexió.

Una autora que invita a repetir.

Anuncis

Un pensament sobre “METAFÍSICA DELS TUBS, Amélie Nothomb

Deixa un comentari

