PETONS DE DIUMENGE, Sílvia Soler

Petons de diumenge, escrita per Sílvia Soler, és una mirada enrera a la vida de la Valèria Isern, mentre al present una malaltia la va consumint dia rera dia. Els detalls dels records es concreten gràcies al seu diari personal i a la correspondència amb la seva amiga Elisa. I el que succeeix en el present en tenim noticia  gràcies als diàleg amb un desconegut (per nosaltres), que cerca conèixer la vida de la Valèria, i que també s’entrevistarà amb la gent del seu voltant.

És una novel·la molt planera, pel fet que no parlem de grans esdeveniments ni aventures, però és plena, com la vida de la protagonista. Hi ha emocions que han accelerat els batecs del meu cor i m’han enterbolit els ulls.

Com en una familia, s’hi barreja gent amb caràcters molt diferents, tots sotmesos a enfrontar-se al traumàtic fet de perdre un pilar fonamental en les seves vides.

També és interessant que entre els diaris, les cartes de l’Elisa i les aclaracions del present s’estableix un paral·lelisme entre la vida de la Valèria i la història que va succeint arreu del món.

En definitiva, és un llibre que m’ha agradat molt.

És curiós. Divendres em van parlar d’aquest llibre, i me’l van recomanar moltíssim. I casualment, ahir el vaig veure a casa els meus sogres. Sempre tinc una màxima que la vida no fa més que confirmar, que és que a vegades la vida et posa un llibre als morros i has d’aprofitar. Es podria aplicar també en les oportunitats en general que et dona la vida, però tot es massa complicat, perque som així, complicats.

Em van recomanar altres llibres de la Sílvia Soler, com L’arbre de Judes o 39+1. D’aquest últim em van passar a través d’una agencia d’enquestes un capitol pilot de la serie en català basada en aquest llibre, i la vaig trobar realment divertida. Espero que la facin algun dia.

Anuncis

Un pensament sobre “PETONS DE DIUMENGE, Sílvia Soler

Deixa un comentari

