EL PECHO, Philip Roth

En David un bon dia es desperta i és un pit de dona. Un solitari pit cec de dona sense dona,  de 70kg i 1,80 cm. Vaig trobar que era un argument molt atractiu, per això el vaig triar com a la meva primera novel·la de Philip Roth.

El pecho és a estones estrafolàriament eròtic i a estones una paranoia constant que no deixa de ser divertida. No és tan dramàtic com La metamorfosi, tot i que és una referencia constant, directa e indirectament.

Al ser el mateix protagonista qui ens ho explica, en David, la paranoia sembla completament raonable.  I si el que passa és que es creu un pit, i realment està tancat en un manicomi però essent una persona normal? Si és cec, com pot saber del cert que no s’ha convertit en un espectacle televisiu? En detalls com aquests em vaig adonar que el llibre és completament actual tot i estar publicat al 1972.  Camí de la bogeria, el seny el posa el seu psicoanalista, el Dr. Klinger, una veu exterior que li rebat tots  els dubtes i es portador de la veritat. Però… realment és així? La paranoia és contagiosa!

M’ha agradat força, tot i estar en aquest estat de mandra literària. És per això que he decidit llegir l’altre llibre de Roth que havia agafat de la biblio, El trastorn de Portnoy, que està resultant molt divertit.

Nota: 😀 😀 😀 🙂

2 pensaments sobre “EL PECHO, Philip Roth

  1. Roselles diu:

    No és un somni eròtic freqüent, no XD
    Una qüestió que es planteja el protagonista i em va fer molta gràcia és: si ella es convertís en un membre fàl·lic, ell tindria les mateixes consideracions i la mateixa estima que té ella amb ell, que l’abraça, el petoneja, i té unes relacions sexuals una mica rares? I la resposta és, evidentment, que no. Es que els homes sou molts tiquis miquis jajajaja

Deixa un comentari

