SIN HOGAR NI LUGAR, Fred Vargas

Títol original: Sans feu ni lieu
Traducció: Anne-Hélène Suárez Girard
Editorial : Siruela
Col·lecció: Policiaca
249 pàgines.

En Clèment és un jove no gaire espavilat que es troba embolicat en dos assassinats. Sense saber que fer, recorre a la Marthe, una prostituta ja retirada que l’havia cuidat quan era infant i feia anys que no veia. Marthe l’acull als seus braços com un fill perdut, i demana ajuda a Louis, un ex-agent del govern, perquè esclareixi els assassinats i demostri la innocència de Clèment. Una innocència de la que Louis no està gens segur. Comptarà amb l’ajuda de Marc, Mathias, Lucien, (coneguts com Els Tres Evangelistes en altres novel·les de Fred Vargas) i l’oncle de Marc, el vell Vandoosler, un ex-policia.

La narració manca totalment d’aquell aire dramàtic i fosc de moltes novel·les actuals del mateix gènere. No hi ha aquella densitat, ni aquella mena d’atmosfera opressiva, ni personatges tràgicament turmentats. I s’agraeix, ni que sigui per llegir quelcom diferent.

Els personatges principals m’han agradat molt. Alguns tenen un rol una mica insòlit, que confereix dinamisme en la narració i en els diàlegs obligatoris per esbrinar les peces clau d’aquest cas.

El cas en si no es excessivament complicat, i l’autora juga amb el lector de forma no gaire honesta. Omet converses intencionadament i senyala descaradament possibles culpables. Se li perdona, perquè m’ho he passat molt bé llegint-ho.

Nota: 😀 😀 😀

5 pensaments sobre “SIN HOGAR NI LUGAR, Fred Vargas

  1. Amadeu diu:

    Hola, Txell! Ja veig que has fet aviat la “feina”, je, je. Tal i com et vaig comentar l’altre dia, de la Fred Vargas vaig llegir un llibre que, pel que comentes tu en aquest, és exactament del mateix estil. Els protagonistes et cauen bé, la trama et porta d’ací cap allà i al final tot s’arregla en un no res. No sóc gens expert en novel·la policíaca, i per tant no sé si la meva opinió té massa sentit, però a mi no em va desagradar o sigui que després de veure el que tu comentes… potser repetiré amb aquesta autora!!! Una abraçada.

  2. Rosella diu:

    Hola Amadeu!
    Jo segur que repetiré, m’ha agradat molt. M’han dit que aquest forma part d’una trilogia amb el mateix protagonista. Primer va “Sin hogar ni lugar”, desprès “Bajo los vientos de Neptuno” i per últim “La tercera virgen”. Llàstima que la biblioteca no tinguin el segon, m’hauré de conformar amb el tercer. O potser me n’agafaré un altre, doncs és una autora molt prolífica. El que tu em comentes com es diu?

  3. Rosella diu:

    Ja he mirat a la teva prestatgeria. “Huye rapido, vete lejos”. No el tenen a la meva biblio 😦 M’hauré de llegir un altre.
    La teva opinió té molt de sentit, la Vargas és molt agradable de llegir 🙂
    Petons!

Deixa un comentari

