L’ANY DE LA PLAGA, Marc Pastor

Editorial : La Magrana
Col·lecció: Les Ales Esteses
368 pàgines / Any: 2010

En un estiu xafogós a Barcelona, en Víctor Negre, un treballador social, passa una mala època: no supera l’abandonament de la seva xicota, la pudor d’eucaliptus que sent per tot arreu no l’ajuda gens a mitigar la seva migranya i estranys suïcidis i assassinats succeeixen a la seva feina, entre avis indefensos i atents cuidadors. Serà per la calor? Serà també aquesta la raó de que alguns companys i amics es comportin d’una manera estranya?

L’allau de novel·les apocalíptiques que estan rebent les llibreries no té fi. Com que m’he n’he llegit unes quantes, serà per això que tot i algun gir inesperat, L’any de la plaga no m’ha sorprès gaire. La manca d’originalitat ve donada pel que ja confessa l’autor, i es que les referencies en que s’ha inspirat són varies: la més clara és “La invasió dels ultracossos”, però també trobem una mica de Matheson, una mica de Widham, una mica de Romero,… I per si ens hem deixat algun, al final l’autor s’encarrega de posar-nos un llistat de totes les mencions culturalment disperses que s’han fet al llarg del relat.

Tot i que no té tanta acció (que la té) com s’acostuma en aquest tipus de novel·les, si hi ha més tensió, jugant fins a l’extrem amb les situacions ambigües.  Els apunts generacionals  i que la ciutat on transcorre l’acció sigui Barcelona la fan més propera i atractiva.

Com a curiositat, l’enumeració de les pàgines acaba a la plana 214, essent la resta una perpètua plana 214. Certs comentaris donen a entendre que no és pas un error d’impremta, i probablement el significat podríem trobar-ho en la continuació, ja que com moltes d’aquestes novel·les el final dona peu a una segona part.

Una novel·la entretinguda, recomanable per l’estiu, així la calor col·labora a ambientar-nos.

Nota: 😀 😀 😀 🙂

3 pensaments sobre “L’ANY DE LA PLAGA, Marc Pastor

  1. amadeu diu:

    Hola, Txell!!! Ja t’enyorava!!!

    Veig però, que aquest llibre que comentes no és massa de l’estil que a mi més m’agrada. Com va tot? Jo, no sé si ja t’ho vaig dir, he deixat per aquest curs, els dos Clubs de Lectura en els que estava inscrit i ara em dedico a llegir el que realment em vé més de gust. Ja ho pots veure si entres al meu anobii, però estic bastant centrat en autors propers i en la temàtica relacionada amb la guerra i la post-guerra civil espanola, que tant m’agrada.
    Seguim en contacte… petons i abraçades!!!

    • Rosella diu:

      Hola Amadeu!!!
      Si que em vas comentar que havies deixat els dos clubs. Recordo que vas tenir molt mala sort amb les lectures de cada un. I has fet molt bé! Que si no encara els avorriries tant com per no tornar-hi mai més.
      En el meu club anem fent. Vinga a proposar excursions i viatges i al final no fem res. És frustrant!!
      Petonassos i abraçadotes!!

Deixa un comentari

