PEQUEÑOS CUENTOS MISÓGINOS, Patricia Highsmith

pequenos_cuentos_misoginos

Títol original: Little tales of misogyny
Traducció:  Maribel de Juan
Editorial : Anagrama
Col·lecció: Compactos
148 pàgines. Any publicació: 1974

És una mica estrany que amb el que m’agrada la novel·la negra, fins ara no obrís un llibre de la Patricia Highsmith.

Pequeños cuentos misóginos és, tal com diu el llibre, un recull de relats curts sobre dones molt particulars, amb un comportament molt marcat per l’egoisme (jo i només jo, i després jo). La dona que és una maquina de fer fills, la dona que es fa passar per malalta perquè la cuidin eternament, la artista que no troba el seu art, la perfeccionista, la moralista, la virginal, la prostituta… La majoria dels casos el seu comportament és portat a l’extrem, i Highsmith ho encara amb molt d’humor negre i mala baba. M’ho he passat molt bé llegint-lo, i se m’ha fet molt curt. A vegades és una mica cru, però en general és molt divertit.

Es veu, es diu, que Highsmith era un tant misògina. A aquesta conclusió s’ha arribat ja que en els seus llibres (segons diuen) amb prou feines surten dones amb un paper important, i les critica sovint. Però també era força misantropa, doncs ella mateixa confessava que preferia la companyia dels seus gats i dels cargols (?) abans que la de les persones. Confesso que quan llegia els contes vaig pensar amb un somriure que Highsmith no tenia gaire estima ni a homes ni a dones, ja que si bé la majoria d’elles eren les  “malvades” (però també surten dones amb seny contra aquestes dones), la majoria d’homes són uns titelles sense voluntat a mans d’elles.

Llegint una mica sobre ella i mirant fotos, tot i les crítiques que rep pel seu caràcter, és una autora que em dona molt bon rotllo com a escriptora i com a persona.  patricia-highsmith

Seguidament vaig començar a llegir de la mateixa autora “Crims bestials”, sobre animals que es vengen de les persones, però ho vaig deixar al primer conte. El vaig trobar més cruel i no gaire còmic.

Nota: 4/5

Anuncis

5 pensaments sobre “PEQUEÑOS CUENTOS MISÓGINOS, Patricia Highsmith

  1. Botika diu:

    A mi no m’agraden els llibres de relats curts, però essent d’aquesta dama el tindré en compte, gràcies per la recomanació!

    • Rosella diu:

      Bones Botika!
      A mi tampoc em solen atreure els llibres de relats, però a vegades he tingut la sort de trobar-ne de molts bons, com en aquest cas. Sempre pots provar de llegir-ne un, i si no et fa el pes, deixar-lo. Jo no vaig poder parar perquè és molt mordaç i divertit. j
      Gràcies per la visita!

  2. Clara Tiscar diu:

    Fa anys llegia força a Patricia Highsmith, però aquest no el conec, m’agraden els contes curts i pel que dius pot ser inspirador aquest llibre amb tants perfils diferents. Me l’apunto!

Deixa un comentari

