Lectures segon trimestre 2014

Com en l’anterior trimestre, la majoria de lectures han estat força positives. De totes les lectures, segurament em quedaria amb Harriet i amb Patricia Highsmith.

Los crímenes de Cater Street, Anne Perry. Tot un descobriment: típica novel·la d’esbrinar l’assassí, però molt ben elaborada, amb tensió, sense un assassí clar fins el final. Entretinguda.

Los cadáveres de Callander Square, Anne Perry. M’ho vaig passar tan bé que vaig seguir amb la Perry. El mateix procés que amb la novel·la anterior, però amb més personatges.

Harriet, Elizabeth Jenkins. Magnífica. Tot i que al principi costava, després agafa embranzida. Basada en un fet real, sobre una família que enganya una disminuïda psíquica per apoderar-se de la seva riquesa.

Pequeños cuentos misóginos, Patricia Highsmith.  Recull de relats sobre dones malvades. Molt divertit si t’agrada l’humor negre (a mi m’agrada).

Que ningú no et salvi la vida, Flàvia Company. Regular. Amb el temps, se’m fa més patent les coses que em varen fallar. Al principi la vaig trobar força bé, però els dos trams finals no em van deixar del tot satisfeta. Tot i així, prou bé.

La mala dona, Marc Pastor. Basada en fets reals, sobre l’Enriqueta Martí, personatge terrorífic de principis del 1900 a Barcelona. Molt impactant, sense ser morbós. Enganxa encara que ho passis malament amb el que fa la Vampira del Rabal.

Muerte en Hamburgo, Craig Russell. No té res a veure amb Lennox, del mateix autor. Un grup de policies han d’aturar un assassí en sèrie molt gore. Tot i que em va enganxar, al final em va quedar la sensació que no era res espectacular.

Sé lo que estás pensando, John Verdon. Comença molt bé, els pocs enigmes intriguen, tot i que al final deceben. També veia que l’autor esquivava certs aspectes de la investigació, per això vaig acabar deduint l’assassí. També em queda la sensació de que no és res espectacular.

La forma del agua, Andrea Camilleri. Molt entretingut, amb un protagonista amb carisma, extensiu a la resta de personatges i fins i tot, llocs. No és molt complex i té un toc d’humor.

Janet la torcida, R.L. Stevenson. Breu conte de RL Stevenson. Destacable perquè al final, contra pronòstic, em va fer por. I perquè aquella nit vaig dormir en un lloc diferent a casa meva (per culpa d’unes obres) i no em treia la punyetera Janet del cap.

 

Nota: 😀 😀 😀 😀 😀

Anuncis

5 pensaments sobre “Lectures segon trimestre 2014

  1. XeXu diu:

    Déu n’hi do el ritme lector. Només coincidim en un, el de John Verdon, que a mi sí que em va agradar força, com les seves seqüeles.

    • Rosella diu:

      Em vaig animar a llegir-lo perquè les crítiques eren molt positives, potser per això m’esperava quelcom més sensacional. Ja està bé, ja entreté, però apart dels enigmes no vaig trobar res destacable.

  2. Botika diu:

    Em quedo amb la Patricia Highsmith i el Camilleri, espero tenir temps aquests estiu de llegir un, l’altre o tots dos. La Flàvia Company m’atreu però m’ho pensaré.

Deixa un comentari

