LIEBSTER AWARD

LiebsterAward_3lilapples

La catosfera s’ha animat amb aquesta cadena-meme de preguntes literàries que no sé ben bé d’on ha sortit, però que té com a origen els premis Liebster, amb algunes diferències. Es tracta de fer-te una auto-entrevista sobre alguns dels teus gustos literaris, que nomenis a gent perquè també ho faci i d’aquesta manera vagis coneixent altres blocs. Heu d’entendre que no m’hagi pogut resistir! Aprofitant que tant en McAbeu com el sr. Pons conviden a tothom qui vulgui a apuntar-se, els hi pres la paraula. Per cert, en McAbeu us explicarà molt bé tot això dels MEMES.

Aquest “joc” té una sèrie de punts a complir que cadascú es pren com vol.

Comencem:

Punt 1: Donar les gràcies a qui t’ha nominat.

Jo dono les gràcies a tothom que s’hi ha apuntat i que anima al demés a fer-ho. Gràcies gent!

 

Punt 2: Contestar el següent qüestionari:
1. Quin és el teu gènere literari preferit?

Novel·la, i més aviat negre.

2. Com et vas animar a escriure un blog?

La meva memòria és horrible, ja ho era allà el 2006. M’adonava que de molts llibres no m’en recordava l’argument, els personatges, o perquè m’havia agradat o no. Així que vaig decidir fer quatre apunts dels llibres que llegia, també amb l’esperança de trobar gent amb lectures en comú. I faré una confessió: sempre m’ha agradat escriure i creia que amb la pràctica aniria millorant. Quan miro els posts antics, més que millorar, crec que ara m’enrotllo massa!

3. Prefereixes sagues o llibres sense continuació?

A la tv les sèries, als llibres punt i final.

4. Quin és el llibre que has rellegit més vegades?

No acostumo a rellegir, tot i que últimament hi ha hagut algunes excepcions. De joveneta vaig rellegir molts llibres de Stephen King (per exemple It i Apocalipsis, de més de mil pàgines, me’ls vaig llegir 3 cops). Més recentment, he quedat molt satisfeta amb la relectura de Crónica de una muerte anunciada, Némesis de Philip Roth, i L’Adversari d’Emmanuel Carrère. I segur, segur, segur, que d’aquí un parell d’anys torno a rellegir el de García Márquez.

5. Quin és el millor llibre que has llegit aquest últim any?

N’he llegit de molt bons. Però repassant la llista per triar-ne un, he recordat la por que vaig passar amb La casa infernal de Richard Matheson. M’ho vaig passar pipa!

6. Quina és la teva portada preferida?

Aquesta la deixo pel final.

7. Quin llibre t’emportaries a una illa deserta?

Segur que no serà El senyor de les mosques! Suposo que algun de gruixut amb molt bona fama i que he estat esquivant fins ara per mandra, com algun de la Dona Tartt o en DF Wallace. Espero que em doni temps de llegir-lo mentre em venen a rescatar. Perquè em vindrien a buscar. Estic segura. Si, oi? Si, clar que si. Jo en una illa deserta no hi estic per gust, que hi poden passar moltes coses rares. 

8. Quin és el teu personatge literari masculí preferit?

Hi ha molts que em sedueixen, per atractius, decidits, valents, forts… però em decanto per un que em va despertar molta tendresa: En Charlie de Flors per l’Algernon.

9. Quin és el teu personatge literari femení preferit?

Hi ha personatges femenins potents que m’agraden molt, però la majoria són patidores de mena. Per preferit escolliria alguna que m’agradaria tenir a la meva vida com amiga eterna: forta, valenta, intel·ligent, i amb sentit de l’humor fins i tot en circumstàncies adverses. Així que escolleixo aquestes tres: l’Scout de Matar un ruiseñor, l’Elizabeth Bennet de Orgull i prejudici i la Marjane Satrapi, autora i protagonista del seu còmic Persèpolis.

10. Què li diries al teu personatge literari preferit?

Si no són menors d’edat, els hi convidaria a una canya.

11. Quin és el teu autor o autora preferit?

M’agrada molt Philip Roth i Jaume Cabré, sempre amb la paraula justa. La Rodoreda és molt gràfica, fins i tot sembla que puguis olorar les flors que descriu. I l’Stephen King d’abans encara em segueix emocionant amb les seves històries.

I per acabar el qüestionari, tornem a la pregunta 6: Quina és la teva portada preferida? Doncs les portades, en plural, de El dia dels trífids de John Wyndham, tant del llibre com de la peli.

9780141033006

9780141185415

Day_of_the_Triffids_(novel)

Day_of_the_Triffids_Book_Cover_by_Funk_X

day_of_triffids_poster_02

day-of-the-triffids (1)

day-of-the-triffids (2)

Dayofthetriffids

Day-Of-The-Triffids

day-of-the-triffids

day-triffids-john-wyndham-paperback-cover-art

DotT

il_fullxfull.367989523_5f5l_grande

John-Wyndham_1951_The-Day-Of-The-Triffids

JohnWyndham_TheDayOfTheTriffids

triffids

triffidscover

wyndham-day

Triffids (1)

John-Wyndham-The-Day-Of-The-Triffids-book-cover-A-Year-In-The-Country-8

Penguin-993x Wyndham Day of the Triffids

SAVE0367

trif

I per últim,

Punt 3: Nominar a uns quants blogs perquè segueixin la cadena.

Jo convido als lectors d’aquest blog a fer-ho, m’encurioseixen les vostres respostes. Vinga, va, animeu-vos!

Anuncis

4 pensaments sobre “LIEBSTER AWARD

  1. Pons diu:

    Crec que flors per Agemon no hi ha terme mig o t’agrada molt o l’odies molt. Jo soc del segon grup.
    No vaig poder amb Apocalypsis, la moral em va arribar fins a la pàgina 400 aproximadament.

    • Roselles diu:

      No sé si seria capaç de rellegir Apocalipsis. Abans tenia molta paciència amb els llibres gruixuts, fins i tot els buscava (més gruixut=més històries/història més intensa). Ara em fan molta mandra, encara que m’assegurin o sàpiga del cert que és bo.

      O sigui, que quan surti la peli de Flors per l’Algernon segur que NO la miraràs!

  2. XeXu diu:

    Es nota que ets molt llegida, quina varietat de respostes. Jo no el faré, i això que em van convidar expressament a fer-lo, però les meves respostes segur que no serien tan selectes.

    • Roselles diu:

      Però Xexu, si tu tens un bloc literari! Estàs obligat a fer-ho! hahaha No home, això t’ha de venir de gust, i a mi em venia perquè em feia gràcia. Com també m’agradaria veure les teves respostes! I no diguis això que no serien tan selectes (gràcies!), que no m’ho crec 😉

      Gràcies per la visita! Salutacions!

Deixa un comentari

