Lectures octubre 2014- febrer 2015

De nou, he passat una d’aquestes èpoques en que no puc/no tinc ganes de comentar els llibres que llegeixo, per la raó que sigui (res dramàtic). Després m’arrepenteixo, perquè el bloc em va molt bé per refrescar lectures antigues, perquè amb el temps moltes s’acaben diluint (en alguns casos, s’agraeix oblidar-les). També em va molt bé perquè m’obliga a endinsar-me més en el que he llegit, descobrint aspectes que no m’havia plantejat amb la lectura. És una llàstima, perquè dels que he llegit hi ha algun llibre que mereix ser recordat fins el detall.

En principi volia fer un post resum de les últimes lectures des de l’últim resum trimestral. Però m’ha quedat un totxo difícil d’empassar, masses llibres acumulats, així que faré que cada llibre del que pugui dir quatre apunts tingui el seu post exclusiu.

De moment, només la llista. Els que hi he afegit alguna cosa es que ja tenen post:

La cena, Herman Koch. Inspirat en fets reals, sobre el cas de l’indigent de Barcelona cremada per quatre malparits. Koch ens planteja en aquesta crua novel·la què fariem si fóssim els pares de les criatures. Nota: 4’5/5

Casa de verano con piscina, Herman Koch. De nou Koch, que em va agradar molt la seva duresa i com ens refrega l’hipocresia d’aquesta societat per la cara (la societat som nosaltres, no ho oblidem. Sembla que al dir societat parles d’altres, i no maco, no ). Aquí puja de nivell amb un protagonista del tot repugnant. Nota: 4’5/5

El vizconde demediado, Italo Calvino. Primer volum de la trilogia Nuestros antepasados. Una cruenta faula sobre la dualitat de l’home. Nota: 3/5

Perdida, Gillian Flynn. L’Amy desapareix, i en Nick, el seu marit, té tots els números perquè el culpin. M’ho vaig passar molt bé llegint-lo, llàstima que no pugui dir el mateix de la pel·lícula. El meu home no em perdonarà mai aquelles dues hores i mitja de peli soporífera. Nota: 5/5

Los renglones torcidos de Dios, Torcuato Luca de Tena.  Relectura. Novel·la que amb els anys ha quedat obsoleta, si no es que en el seu temps ja ho fos. Com a primera lectura és àgil, enigmàtica, enganxa. Com a segona lectura, deixa molts caps per lligar i no segueix una lògica adequada per esclarir-ho tot. La protagonista, insuportable, sense ser la intenció de l’autor. Nota. 3/5

El vagabundo que se creía Sherlock Holmes, Felipe Santa-Cruz. Un rodamón sevillà es creu Sherlock Holmes. Divertimento per passar una bona estona i que s’agraeix, perquè realment diverteix. Nota: 4’5/5

Bartleby l’escrivent, Herman Melville. Relectura. Sempre m’ha fascinat aquest personatge, és còmic i alhora incòmode, torbador. Nota: 5/5

– El guardián invisible, Dolores Redondo.

– La hora de las sombras, Johan Theorin.

– Tenemos que hablar de Kevin, Lionel Shriver.

– Una historia sencilla, Leonardo Sciacia. 

– La brisca de cinco, Marco Malvaldi. 

– Vestido de novia, Pierre Lemaitre.

 

 SÈRIE MILA VASQUEZ

– Lobos, Donato Carrisi. 

– La hipótesis del mal, Donato Carrisi.

 

SÈRIE BEVILACQUA-CHAMORRO. 

– (BiCh 01) El lejano país de los estanques, Lorenzo Silva.

– (BiCh 02) El alquimista impaciente, Lorenzo Silva.

– (BiCh 03) La niebla y la doncella, Lorenzo Silva. 

– (BiCh 04) La reina sin espejo, Lorenzo Silva.

– (BiCh 05) La estrategia del agua, Lorenzo Silva.

– (BiCh 06) La marca del meridiano, Lorenzo Silva.

– (BiCh 07) Los cuerpos extraños, Lorenzo Silva. 

 

Anuncis

8 pensaments sobre “Lectures octubre 2014- febrer 2015

  1. XeXu diu:

    No es pot dir que compartim massa els gustos, només coincidim amb ‘Los renglones’, que ja vam comentar en el seu dia. Em sorprèn que posis notes tan altes. Potser els llibres són bons, però jo solc ser molt més estricte. Tot i que estic a punt de fer una ressenya amb una puntuació que no dono gairebé mai, és molt excepcional que jo doni un 5/5, però algun cop ha de passar!

    • Roselles diu:

      Bones Xexu!
      Si, dono notes altes, suposo que si fos professora seria la preferida dels meus alumnes hehehe Es que hi penso en moltes variables a l’hora de posar la nota. El recomanaria? Llegiria quelcom més de l’autor? Aporta quelcom al gènere o m’aporta res a mi? I un munt de coses així. De tal manera que potser un llibre no m’ha agradat, però admeto que enganxa, és original i pot atreure a cert (o molt de) públic, té una nota alta. O un llibre que m’ha entusiasmat també la té, admetent també que no és alta literatura, però que m’ho ha fet passar molt bé.
      Bé, en fi, això de les notes és molt personal, com es pot veure.
      Salutacions!

  2. Botika diu:

    Déu n’hi do, quin ritme lector! Són mesos però no has parat! “El vagabundo que se creía Sherlock Holmes” és el que més em crida l’atenció, me l’apunto. De la resta tenia intenció de llegir algun dia “Los renglones” però vistes les opinions passo.

    • Roselles diu:

      Bones Botika!
      Si, no he parat. De fet m’estic quedant guenya, perquè últimament tinc un ull al kindle i l’altra vigilant la meva filla hahaha
      Ara et faig una visita al teu blog 😉
      Salutacions!

  3. Pons diu:

    T’he trobat a faltar! on erets?! T’has perdut moltes coses! En el meu blog! En altres blogs també, suposo, però no son tan importants ;P

Deixa un comentari

