UN TRAGO ANTES DE LA GUERRA (sèrie Kenzie & Gennaro), DENNIS LEHANE

un_trago_antes_de_la_guerra_300x455

Títol original: A drink before the war
Traducció: Ramón de España Renedo
Editorial : RBA Libros
Col·lecció: Serie Negra
336 pàgines. Any publicació: 1994

Patrick Kenzie i Angie Genaro són dos detectius privats que es guanyen prou bé la vida. En aquest cas els contracta un trío polític per recuperar uns documents que s’ha endut la netejadora, que també ha desaparegut. Quelcom els hi grinyola als detectius, i quan aconsegueixen localitzar la dona és quan comença a complicar-se realment el cas.

El protagonista, en primera persona, és en Patrick Kenzie, que junt amb l’Angie Genaro formen un dúo que mola, mola molt. Tenen sobre uns trenta anys i es coneixen des de que eren petits, el que fa que estiguin molt units. Tot i els seus traumes personals (que en tenen, com toooots els detectius/policies de les novel·les negres) no tenen un caràcter agre o afectat, més aviat són un cúmul de frases enginyoses i sarcàstiques, amb un punt d’humor. Són personatges amb carisma que de seguida se m’han embutxacat.

La trama és bona, amb moments de molta adrenalina ja que pel mig hi ha els interessos de sanguinolentes bandes urbanes. Com sol passar entre protagonistes masculí/femení hi ha certa tensió sexual, però per sort amb poc pes. Admeto que tinc un problema amb les trames amoroses, i es que si les trobo forçades, amb protagonisme immerescut o incongruents m’espatllen moltíssim la lectura.

I de fons Boston, una ciutat que literàriament he visitat poc i que m’agrada com la dibuixa Lehane. És el primer cop que llegia res d’ell i m’ha agradat molt el seu estil, treballat però directe, personalment l’he trobat impecable. De fet m’hi vaig capbussar de seguida cap al següent llibre protagonitzat per Kenzie i Gennaro. El resultat, però, ha estat un desastre. Però tot arribarà, ara només vull que consti la meva recomanació per passar una boníssima estona amb Un trago antes de la guerra. 

Nota: 3’5/5 

Anuncis

6 pensaments sobre “UN TRAGO ANTES DE LA GUERRA (sèrie Kenzie & Gennaro), DENNIS LEHANE

  1. bruixeta diu:

    No he llegit res d’ell, el tindre en compte. Amb les sagues ja passa… el primer atrapa i el segon resulta un nyap o senzillament no és el moment de llegir-lo i em de deixar passar untemps.

    • Roselles diu:

      Com tot, és qüestió de gustos. Hi ha gent que el segon li ha agradat més perquè hi ha molta sang i fetge, és molt recargolat, hi ha molta tensió sexual… molt de tot, massa pel meu gust. El primer en canvi és més acurat i amb una trama molt més creïble (posats a comparar).

  2. XeXu diu:

    Desconeixia llibre i autor, però m’ha atret això de la bona parella que fan els dos detectius, si els diàlegs són bons entre ells guanya molts punts. També em passa com a tu que una mala trama amorosa pot engegar el que era un bon llibre. Però m’estranya això que el següent volum hagi estat un desastre, esperaré a veure què en dius.

    • Roselles diu:

      No coneixes Dennis Lehane? Has vist Mystic River, la peli dirigia per en Clint Eastwood, amb en Sean Penn, en Kevin Bacon, en Tim Robbins….? O Shutter Island, amb en Di Caprio i en Mark Ruffalo? Si les has vista, ell és l’autor dels llibres que desprès van portar al cine. I si no les has vista, et recomano primer el llibre. Sobretot amb Mystic River, perquè la peli és molt i molt bona, però en Dennis Lehane escriu molt i molt bé i crec que el llibre ha de ser una passada.

  3. Botika diu:

    El tindré en compte però en tot cas per més endavant. Potser fa una mica d’olor a sèrie americana, no? Parella de detectius, tensió sexual…

    • Roselles diu:

      Doncs sí Botika, en aquest sentit és molt americà, també amb els diàlegs. Però no té tanta lleugeresa superficial com les sèries.
      La novel·la em va enganxar de seguida, molt ben narrada, i el protagonista em seduí des de la segona pàgina. Vaig dir-me “aquest tiu m’agrada” hahaha
      Queda clar que te la recomano 100%!

Deixa un comentari

