SE SABRÀ TOT, Xavier Bosch

se sabrˆ tot.inddEditorial: Labutxaca (Grup62)
Col·lecció: LB
304 pàgines. Any publicació: 2010
Premi Sant Jordi 2009

Perquè en Dani Santana ha deixat el seu càrrec de director del diari Crònica? Xavier Bosch ens endinsa en una trama on ens mostra el periodisme entre bambolines, en un continu estira i arronsa amb el poder regnant. La situació es torna encara més tensa arrel d’un reportatge d’investigació en que sorgeixen certes relacions amb Al-Qaida. Periodistes, polítics, terrorisme… tenim una mica de tot!

A casa els punts de pàgina i la meva filla no poden coexistir.

Coexistència nul·la entre la meva filla i els punts de pàgina.

Se sabrà tot no és d’aquelles novel·les que et deixen sense alè, però Xavier Bosch aconsegueix muntar una història ben filada que va rodant sense entrebancs. Els elements sorpresa que van sorgint tenen la mida justa per no capgirar el sentit de la història i seguir-la amb interès. I tot i la tendència a criminalitzar els criminals i beatificar els bons, aconsegueix que alguns dels personatges siguin atractius, que tinguin cert carisma.

Dos novel·les més segueixen les peripècies de Dani Santana, Homes d’honor i Eufòria. A la pila van, però no tinc pressa per llegir-les.

Nota: 3/5

9 pensaments sobre “SE SABRÀ TOT, Xavier Bosch

  1. XeXu diu:

    Hauria d’existir una categoria especial per descriure llibres que es digués així: ‘he llegit el llibre, m’ha convençut prou i sé que llegiré les continuacions, però no tinc pressa per llegir-les, ja vindran’. Aquest llibre, com t’ha passat a tu, s’escau de conya en aquesta categoria.

    • Roselles diu:

      Doncs sí, tens raó. He decidit llegir els següents perquè vaig pensar que he continuat amb sagues pitjors (sense voler dir que aquest sigui dolent) perquè fan la trampeta del cliffhanger o coses així. I d’aquest, sense entusiasmar-me especialment i amb un final rodó, m’ha atret el que mostra de darrera el periodisme. Llegir-ne un de semblant em faria el pes.
      Veig que Homes d’honor li has posat quatre @, així que potser avanci la seva lectura més del que tenia previst.

      • XeXu diu:

        A aquesta saga li he posat bona nota perquè compleix les expectatives, ni més, ni menys. Fa bo de llegir, els temes estan bé i enganxen prou. Poc més es pot demanar a llibres d’aquesta mena, però també et diré que és dels que, al cap del temps, penses ‘sí que li vaig posar arroves, no n’hi havia per tant!’.

  2. Botika diu:

    La vaig llegir quan va sortir, entretinguda però el protagonista no em va agradar gens i no crec que segueixi amb les següents. En canvi, sí que tinc ganes de llegir “Algú com tu”.

    • Roselles diu:

      El protagonista? Vols dir el director, en Dani Santana? A mi aquest personatge no m’ha donat res, ni de bo ni de dolent. Crec que li ha faltat quelcom més per definir-lo, l’ha fet molt “víctima de les circumstàncies”.
      “Algú com tu” no la llegiré perquè les d’amor em fan venir urticària 😄 Que va, les d’amor les llegeixo a desgana i em fan emocionar com la que més. Tot i així prefereixo no llegir-les.

  3. mi3eia diu:

    Jo sóc del parer de Botika. La vaig llegir, va estar bé, però preferisc dedicar el meu temps de lectura a alguna altra cosa. No crec que aquesta saga m’aporte res més. I no em ve de gust gastar-me els diners amb això. Fi.

    • Roselles diu:

      Un parer ben respectable Mi3eia. I ho entenc perquè trobo que la trama no enganxa prou, a mi em va agradar més quan parla del que és mou internament en el periodisme, un tema que no tothom pot trobar interessant. No buscaré pas els següents, però si se’m posa al davant és possible que jo sí que els llegeixi.

      • mi3eia diu:

        Sí, a mi eixa part del món del periodisme em va agradar, tot i que molts diuen que ja no és ben bé així. El fil de la història no em va atraure gaire, en general, la vaig veure molt simplona… 🙂

Deixa un comentari

